När någon av era användare har gjort en ledighetsansökan behöver attestansvariga attestera ansökan. Attestansvariga kan se under Aviseringar på sin startsida att det finns en ansökan att attestera och det har också gått ut ett mail till attestansvariga med information om ledighetsansökan som behöver ses över.
För att attestera ledighetsansökan klickar man på Tid & Kvitton > Ledighet & sjukanmälan.
I denna vy kommer man då att se information om ledighetsansökan.
Man ser bland annat när ledighetsansökan skapades av användaren, vilket orsak användaren valt för ledighetsansökan och vilken period den avser.
Man kan i denna vy filtrera listan på bland annat rapportör, frånvaroorsak och även på ett datumintervall.
För att godkänna ledighetsansökan kan man antingen bocka i ansökan längst ut till vänster och sedan klicka på knappen Godkänn. Man kan även klicka på datumet under rubriken Skapad. Då får man möjligheten att skicka med en kommentar till användaren som har skapat ledighetsansökan.
När ansökan blir godkänd skickas ett mail till användaren om att ansökan har blivit godkänd.
När en ansökan blivit godkänd kommer ledigheten att synas i resursplaneringen.
Här kan kan man redigera ledigheten genom att klicka på den och sedan Redigera. Man kan justera perioden och styra antalet timmar per dag om man så vill.
Vill man istället neka ledighetsansökan så bockar man i ledighetsansökan längst ut till vänster och klickar sedan på knappen Neka. Man får även då möjligheten att skriva en kommentar. Användaren får ett mail med information om att ansökan blivit nekad.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.